Despre şi pentru Bacău: ştiri, geoinformaţii, fotografii, analize și comentarii. Totul la obiect.

duminică, decembrie 30, 2012

2012: TOP RECOMANDĂRI

     Finalul de an aduce şi o necesară retrospectivă a celor mai importante evenimente petrecute de-a lungul celor 12 luni, mai bune sau mai rele, care mâine vor deveni istorie. Mai jos sunt câteva articole dragi, selectate din cele aproape 800 scrise de-a lungul anului 2012 pe deferlări.ro. Nu este o listă întocmită pe criteriul vizualizărilor sau a numărului de comentarii atrase. Acum au primat alte criterii: ideea, analiza, sinteza, opinia, exclusivitatea, lumina bună surprinsă prin obiectivul aparatului foto. Pentru vizualizare se dă click pe link.

Inedit: O pagină necunoscută despre Bacăul de altădată.
Colţ de rai: Răchitiş de Ghimeş-Făget
ÎN EXCLUSIVITATE: HARTA SCHIMBĂRILOR DEMOGRAFICE DIN JUDEŢUL BACĂU
Fabrica Letea Bacău: scurtă cronologie a unei mari istorii
Topul celor mai populare bloguri băcăuane în anul 2012
Cele mai MICI sate din judeţul Bacău
Trecător prin judeţ (13): Parcul dendrologic Hăghiac – Dofteana
Turism cu manualul de etnografie prin judeţul Bacău
Parcul Trandafirilor, o singură dată pe an
Bacău: chipuri, locuri şi fapte
BACĂU GUERRILLA GARDENING
Bacăul şi cârciumile: arc peste timp
"Regionalizarea" sănătăţii românilor
Bacăul, accesibilitatea rutieră şi izocronele
Topul oraşelor pe Facebook. Cum stă Bacăul?
Sate devorate de Bacău
Împărțiri administrativ-teritoriale în centrul Moldovei
Bacău, toamna anului 1903
Cel mai torid an din istoria recentă a Bacăului
Satul băcăuan, sub povara timpului
Ce ne arată recensământul populaţiei la nivel naţional şi pentru judeţul Bacău?
Judeţul Bacău: rezultatele preliminare ale recensământului
Creştere şi dezvoltare?
Specificul unei veri ieşite din comun
Topul blogurilor băcăuane: "seismele" anului 2012
Fondul locativ al judeţului Bacău
Topul liceelor după ponderea mediilor de peste 8 la bacalaureat
Trecător prin judeţ (5): Lacul şi barajul Răcăciuni
Noua hartă politică a judeţului Bacău
Bisericile Bacăului
Bacăul în haine de primăvară
În exclusivitate: Ce arată recensămâtul pentru oraşul tău? Vezi aici!
Bugetul localităţilor băcăuane pe anul 2012
PREMIERĂ: MARILE CARTIERE ALE ORAŞULUI BACĂU
Cum arăta centrul Bacăului acum 50 ani!
Viteza orăşenilor şi dimensiunea centrelor urbane
Interviul lunii. Cercetătorul Alexandru Bănică: „Nu pot iubi Bacăul decât simţind o perpetuă nemulţumire, aproape de adversitate, faţă de fizionomia sa prezentă”
Vârstele Bacăului
Secretele Sfântului Ioan în Bacău

Pe aceeaşi temă: deferlări.ro în 2011. Top recomandări.

Strada Ștefan cel Mare va fi modernizată


A fost aprobată documentația tehnică privitoare la modernizarea străzii Ștefan cel Mare, una dintre cele mai importante artere rutiere ale municipiului Bacău, care asigură conexiunea cu orașul Piatra-Neamț. Proiectul are o valoare de 13,65 milioane lei, lucrările de reabilitate vizând reamenajarea a 1280 metri de stradă și parcările limitrofe. Documentația a fost elaborată de societatea băcăuană Interproiect SRL. Durata estimată a lucrărilor este de șase luni.

Undă verde pentru proiectul “Reabilitare infrastructură urbană, zona Mioriței – 9 Mai – Vântului – Vadu Bistriței”


       Municipiul Bacău va beneficia de un nou proiect de investiție în infrastructură. De curând, în prezența fostului ministru al Dezvoltării Regionale Eduard Hellvig, primarul Romeo Stavarache a semnat contractul de finanțare pentru proiectul “Reabilitare infrastructură urbană, zona Mioriței – 9 Mai – Vântului – Vadu Bistriței”.
   Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea infrastructurii, a condițiilor de viață și a standardelor de muncă, asigurarea siguranței și fluenței traficului. 
       La final se vor reabilita și moderniza străzile în lungime de aproape trei kilometri, se va reabilita o suprafață carosabilă de 40.326 mp, se va moderniza și reabilita o suprafață de trotuare de 26.989 mp, se vor face accese parcări și locuri de parcare pe o suprafață de 16.601 mp, proiectarea a șapte alveole pentru stații de autobuze, amenajarea a 601 locuri de parcare, conducta de distribuție a apei potabile va fi executată din polietilenă de înaltă calitate, în lungime de 487 m pe strada Vântului, rețeaua de alimentare cu apă av fi reabilitată pe o lungime de 459 m pe strada Vântului, se vor monta un număr de 91 de stâlpi de iluminat și se vor amplasa 290 de bucăți de corpuri de iluminat.
       Durata de implementare a proiectului este de 19 luni. Beneficiarii direcți ai acestor lucrări sunt locuitorii care domiciliază pe străzile ce urmează să fie reabilitate, locuitorii care circulă frecvent pe aceste străzi, fie ei pietoni sau conducători auto, locuitorii localităților învecinate care circulă frecvent pe străzile vizate în proiect, firmele și instituțiile care utilizează în mod frecvent infrastructura ce va fi reabilitată, precum și persoanele care vor fi angajate permanent sau temporar cu ocazia sau în urma implementării proiectului (80 de persoane în faza execuției și o persoană angajată permanent în perioada de operare a investiției). Nu în ultimul rând, beneficiar va fi și Primăria Bacău. Valoarea proiectului se ridică la 18,8 milioane de lei. Asistența financiară nerambursabilă se rdică la 14,8 milioane de lei. Investiția se realizează cu fonduri europene, acordate pentru că municipiul Bacău a fost declarat pol de dezvoltare urbană.
Sursa articolului: ziaruldebacau.ro
Sursa hartă: PIDU Bacău

Care sunt cele mai circulate drumuri din județ?


În topul celor mai circulate drumuri din România conduce DN 1 Bucureşti-Borş, care are un trafic însumat al sectoarelor ce îl compun de aproape 720.000 vehicule, fiind urmat la distanţă considerabilă de DN 2 Bucureşti-Siret, cu puţin peste 400.000 de vehicule zilnic, arată o analiză a Ziarului Financiar, pe baza recensământului general al circulaţiei rutiere realizat în 2010 de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
La nivelul județului Bacău, cel mai mare trafic (8001 – 16000 vehicule/zi) se înregistrează pe DN2 (E85), DN 12A (între Onești și Târgu Ocna) și pe E574, în zona Oituz – Poiana Sărată. La polul opus, sectoarele de drum național cu cel mai redus trafic (751 – 3500 vehicule/zi) sunt Bacău-Vaslui, Comănești-Ghimeș-Făget și Târgu Ocna – Slănic-Moldova.
Sursa hărții: zf.ro

Ce leagă Laponia de Modova? Frigul!


     Laponia și Moldova. Acestea au fost regiunile cele mai reci la nivel continental în această noapte. Dacă temperaturile din Laponia nu surprind foarte mult, faptul că Moldova se află în această situație merită o scurtă clarificare. Cauza principala o consituie plasarea peste România a unui anticiclon de invazie (ce desparte cicloni sau familii de cicloni), unit în prezent cu maximul azoric. Acesta conduce la scăderea accentuată a temperaturii în cursul nopții prin două mecanisme. Articol complet pe Meteo Moldova.

tvabc.ro, televiziunea adolescenței băcăuane

    Unul din puținele proiecte de acest gen din țară, tvabc.ro devine pe zi ce trece o televiziune în adevăratul sens  al cuvântului. Pe site-ul televiziunii adolescenților se pot găsi emisiuni interesante, știri actualizate, topuri muzicale, cronică de film, horoscop și multe alte informații de interes comunitar. TVabc.ro, un site care merită urmărit!

sâmbătă, decembrie 29, 2012

Moineşti, night view

     Să mai spună cineva că Moineştiul nu are farmecul său. O fotografie deosebită aparţinând lui Tudor Ghioc, care îmi aduce aminte de o imagine asemănătoare, făcută recent cu Braşovul de pe Tâmpa.


Datini şi obiceiuri din străbuni la Comăneşti


Ghicitoare de patrimoniu

    O mică bijuterie a arhitecturii româneşti. Clădirea gării din Comăneşti a fost construită în anul 1892 de către arhitectul Elie Radu. Inclusă în lista monumentelor istorice.  Este vorba de ....
...gara din oraşul Comăneşti. 

Cele mai vizualizate articole în 2012

Într-o ordine cronologică, cele mai vizitate articole scrise în anul 2012 pe deferlări.ro: