Am fost în trecere pe la
Târgul Regional de Turism "Vacanţa". Să fi fost prea dimineaţă pentru această primă zi
deschisă publicului, căci am avut impresia că anul acesta interesul a fost mai
scăzut, comparativ cu 2014. M-a bucurat însă prezenţa mult mai percutantă a
actorilor locali din domeniul turismului, care par a înţelege în sfârşit vechea
zicală cu reclama şi sufletul comerţului. Nu pot trece cu vederea şi câteva
interesante broşuri de promovare a patrimoniului turistic băcăuan, care au fost
lansate cu prilejul acestui eveniment: „Staţiunile băcăuane, oaze de sănătate
şi relaxare pentru toate anotimpurile. Slănic-Moldova şi Târgu-Ocna, staţiuni
turistice de interes naţional” şi „Pârtia de schi Nemira Slănic-Moldova”,
editate de Serviciul Public Judeţean pentru Promovarea Turismului şi
Coordonarea Activităţii de Salvamont, în colaborare cu specialişti recunoscuţi
(prof. Corneliu Stoica, Romulus Dan Busnea, Gheorghe Coşa ş.a.). Acelaşi fapt
pozitiv al abordării interdisciplinare l-am putut remarca şi în alte două
lucrări care au completat fondul de promovare al judeţului Bacău: „Satul băcăuan, ca valoare
culturală” şi „Identitate europeană prin muzee săteşti”. Încet dar sigur,
Bacăul începe să demonstreze că are obiective de interes naţional şi că nu este
doar o zonă de tranzit spre clasicele destinaţii turistice din vecinătate.
Excelentă
ideea de a readuce în atenţia marelul public legenda Nemirei, care s-ar putea
constitui într-un punct de plecare viabil pentru noi faţete tematice ale promovării
Perlei Moldovei. Vă las însă să
descoperiţi singuri tulburătoarea poveste a unui tărâm al frumuseţii, „născut
din suferinţă şi iubire”…
Ecouri de la acest eveniment - aici
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu