În anul 1865, Direcția
Generală a Poștelor și Telegrafelor a realizat o hartă numită Charta
Telegrafo-Poștală, consecință a reorganizării prin unificare a celor două
servicii în vara anului 1964. Bacăul a fost clasificat în categoria
stațiilor din clasa a III-a, alături de Buzău, Bolgrad, Cahul, Dorohoi, Huși,
Mihăileni, Târgu Ocna, Pitești, Piatra, Câmpulung, Fălticeni, Slatina, Reni,
Roman și Vaslui. Superioare ierarhic erau serviciile din București, Iași,
Focșani (clasa I), Galați, Craiova, Ploiești, Brăila, Giurgiu, Botoșani,
Bârlad, Severin și Ismail (clasa a II-a). Moldova și Budeacul însumau în a doua
jumătate a secolului al XIX-lea o rețea formată din 42 relee de cai, o stație
poștală și 23 de stații telegrafo-poștale.
La 150 de ani diferență,
România mai are destule trasee pe care deplasarea durează mai mult ca în timpul
lui Cuza. Exemplificările nu-și au rostul, le trăim zilnic fiecare dintre noi…
Sursa hărții: geo-spatial.org
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu