Participă!

sâmbătă, martie 08, 2014

Un târg de turism ieşit din clasicele şabloane

     Faţă de ediţiile anterioare ale târgurilor de turism organizate în Bacău, evenimentul din acest week-end mi-a creat o stare de bine, prin câteva aspecte pe care le-am remarcat în scurtul tur al standurilor expozanţilor:
- numărul considerabil mai mare al participanţilor, cu o prezenţă geografică care depăşeşte limitele tradiţionale (Bacău, Neamţ). Botoşaniul şi Tulcea (!) sunt doar două exemple care demonstrează calificativul de târg regional;
- organizare excelentă a gazdelor, respectarea programului prestabilit, punctualitate;
- ofertele sunt mult mai diversificate, mijloacele de promovare (pliante, mape, CD-uri etc) sunt mai numeroase, mai bine structurate informaţional şi mai atractiv concepute;
- firmele băcăuane au fost la înălţime: nu ai cum să nu remarci, spre exemplu, standurile de la Salina Târgu Ocna şi de la Inter-Tour, bine organizate, primitoare, care primeau vizitatorii cu zâmbetul pe buze;
- la aniversarea a 20 de ani de la înfiinţare, Agenţia de Turism "Inter-Tour" s-a prezentat impecabil, experienţa şi profesionalismul spunându-şi cuvântul în toate activităţile derulate (simpozion, conferinţă de presă, promovare, tombolă);
- este primul an în care am plecat acasă cu pliante de promovare a municipiului Bacău. Faptul că acestea s-au terminat rapid demonstrează că oraşul nostru nu e chiar de neglijat pe harta turistică a Moldovei;
- fluxul de vizitatori a fost vizibil mai numeros. Animaţia de la Centrul de Afaceri şi parcarea aproape plină au contrastat cu evenimente similare din anii anteriori, când liniştea şi plictiseala reprezentau cuvinte-cheie. Excelenta promovare cred că şi-a spus aici cuvântul.
- recent înfiinţatul Serviciu Public Judeţean pentru Promovarea Turismului şi Coordonarea Activităţii de Salvamont (în subordinea Consiliului Judeţean Bacău), aflat la prima manifestare de amploare, şi-a demonstrat din plin viabilitatea şi capacitatea organizatorică, reuşind cu brio să fie liantul atât de necesar pentru a demonstra că Bacău poate avea un cuvânt de spus la masa judeţelor cu vocaţie turistică. Imaginile cu care rulau în prezentarea de la standul respectiv stau mărturie că avem cu ce să ne lăudăm.
- staţiunea Slănic-Moldova a venit foarte bine pregătită. Gura de oxigen oferită de proaspăt finalizata pârtie de schi se pare că a pus în mişcare resorturile "Perlei Moldovei". Ca un mic detaliu, a fost singura care a oferit vizitatorilor două CD-uri cu materiale multimedia de prezentare - decizie mult mai bună faţă de clasicele cărţi poştate ilustrate.
    În concluzie, Târgul de Turism "Vacanţa", care mâine îşi va închide porţile, poate puncta acţiunea la capitolul "Reuşite". Să sperăm că efectele se vor vedea semnificativ în planul creşterii vizibilităţii obiectivelor turistice băcăuane, în calitatea serviciilor oferite clienţilor şi în încheierea unor contracte profitabile pentru toţi actorii implicaţi.
    P.S.: nu rataţi ziua de mâine. Vor fi numeroase surprize plăcute pantru participanţii la tombole!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu