În 1913, deci exact acum 100 de ani, exista intenția de a lega feroviar Bacăul de Bârlad, prin Dragomirești. Dacă s-ar fi realizat calea ferată, dincolo de eliminarea a vreo 25 - 30 de km de traseu rutier ocolitor, ar fi fost scoasă din promiscuitate una din cele mai sărace regiuni ale țării. Pe aceeași hartă apare trecută și intenția construirii liniei Bacău - Vaslui, la legendă apărând chiar specificarea ”foarte urgent”. Prin anii `80 se vorbea de proiectul căii ferate Bacău – Moinești. După Revoluție s-a făcut liniște. Nici o strategie locală sau națională nu a atins astfel de ”erezii”, de parcă asemenea investiții ar fi de domeniul SF-ului sau ar necesita munci faraonice…
Despre şi pentru Bacău: ştiri, geoinformaţii, fotografii, analize și comentarii. Totul la obiect.
duminică, martie 24, 2013
Ce ar fi fost cu putință acum 100 de ani iar în 2013 s-ar considera absurditate?
În 1913, deci exact acum 100 de ani, exista intenția de a lega feroviar Bacăul de Bârlad, prin Dragomirești. Dacă s-ar fi realizat calea ferată, dincolo de eliminarea a vreo 25 - 30 de km de traseu rutier ocolitor, ar fi fost scoasă din promiscuitate una din cele mai sărace regiuni ale țării. Pe aceeași hartă apare trecută și intenția construirii liniei Bacău - Vaslui, la legendă apărând chiar specificarea ”foarte urgent”. Prin anii `80 se vorbea de proiectul căii ferate Bacău – Moinești. După Revoluție s-a făcut liniște. Nici o strategie locală sau națională nu a atins astfel de ”erezii”, de parcă asemenea investiții ar fi de domeniul SF-ului sau ar necesita munci faraonice…
Etichete:
Bacăul de altădată,
investitii,
judeţ,
Utilităţi
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu