Conform laobiect.com, duminică,
20 mai 2012, începând cu ora 14,00 (update: ora 15,30), se va inaugura pasajul subteran care
face legătura între strada Ioniţă Sandu Sturdza şi strada G-ral Ştefan Guşe, la
mai bine de doi ani de la începerea lucrărilor (noiembrie 2009).
În această după-amiază se făceau ultimele retuşuri în zona sensului giratoriu din cartierul C.F.R (foto).
În această după-amiază se făceau ultimele retuşuri în zona sensului giratoriu din cartierul C.F.R (foto).
Pasajul rutier trece pe sub 14 linii de cale ferată, are o lungime de 261,57
m şi este format din pasajul rutier subteran propriu-zis (86,7 m lungime)
şi două rampe de acces: rampa Ştefan Guşe (107 m lungime) şi rampa Oituz
(67,8 m lungime).
La eveniment vor participa reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi
Eduard Hellvig, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
Lucrările la pasajul subteran au fost realizate de consorțiul de firme SC
Procom SRL Ceprano, Italia, SC Cosbau SPA Nalles Italia, SC PA&CO
Internațional SRL Oituz, SC Compania Construcții Feroviare SA Câmpulung
Moldovenesc, SC Proiect CF SRL București. Proiectul a fost finanțat prin
Programul Operaţional Regional, Axa Prioritară 2 – Îmbunătăţirea
infrastructurii de transport regionale şi locale, Domeniul major de intervenţie
2.1 – Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane –
inclusiv construcţia/reabilitarea şoselelor de centură și a avut o valoare
totală de 30.765.172,65 lei.
Principalele avantaje ale pasajului rutier subteran sunt: scurtează
distanța dintre centrul orașului si cartierele CFR și Tache, fluidizează traficul în oraș, reduce timpul
petrecut în trafic, dar și consumul de carburant, diminuîndu-se în acest fel
poluarea. Prin pasajul rutier accesul către ieșirile spre Onești, Târgu ocna,
Slănic Moldova, Sfântu Gheorghe și Brașov devine mult mai rapid.
”Inaugurarea pasajului este un moment de mare satisfacție.
A fost un proiect ambițios, căruia nu mulți i-au dat șanse de reușită, dar de
care era mare nevoie. Orașul Bacău s-a dezvoltat nefiresc, doar de la Nord la Sud, și am tot gândit
posibilitatea să determinăm și o dezvoltare de la Est la Vest. Realizarea
acestui pasaj, care scurtează cu peste doi kilometri distanţa dintre centrul
orașului și ieșirea spre partea de Vest reprezintă o soluție viabilă și am
reușit să convingem de acest lucru și organismele europene de unde am obținut
finanțare. În cadrul aceleiași strategii de dezvoltare am realizat și Centrul
de Afaceri și Expoziții și am demarat lucrările la o Sală Polivalentă, cu o
capacitate de până la 8.000 de locuri, dupa care urmează un stadion cu o
capacitate de 25.000 de locuri ”, a declarat Romeo Stavarache, primarul
municipiului Bacău.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu