Casa
Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău
va organiza în perioada 17 martie – 6 aprilie 2012, proiectul
naţional „Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar”.
La
nivel naţional acesta este implementat de M.E.C.T.S., prin Centrul Naţional de
Evaluare şi Examinare, fiind cofinanţat din Fondul Social European, prin
Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane.
Obiectivul
general al proiectului este îmbunătăţirea şi restructurarea sistemului de
învăţământ preuniversitar, prin adaptarea curricumului la cerinţele societăţii
actuale, care necesită utilizarea şi perfecţionarea continuă a competenţelor
TIC.
Astfel
se răspunde Recomandării Parlamentului European şi Consiliului Uniunii
Europene, privind competenţele-cheie din perspectiva învăţării pe tot parcursul
vieţii, în contextul în care fiecare cetăţean, datorită globalizării, trebuie
să aibă un set de competenţe care să-l ajute să se adapteze la o lume care
evoluează rapid, caracterizată printr-un nivel ridicat de interconexiune.
Pentru
început proiectul implică în calitate de formatori, inspectori şcolari şi
manageri de şcoli. Din judeţul Bacău ,
20 dintre aceştia au urmat deja cursurile de pregătire, ei devenind
astfel, formatori şi experţi pe termen scurt. Prin
Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” aceştia vor organiza astfel de
cursuri pentru profesorii tuturor specialităţilor.
Coordonatorul
proiectului la nivel judeţean este prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău,
care a lansat în această după-amiază cursurile de formare pentru judeţul Bacău (foto).
Iată
câteva exemple de teme care vor fi abordate: instrumente TIC (resurse hardware
şi software), care favorizeaza dezvoltarea competenţelor digitale; metode şi
mijloace puse în valoare prin utilizarea TIC, în procesul de predare-învăţare-evaluare;
strategii de utilizare a resurselor TIC în procesul de evaluare; studiul
învăţării prin cooperare în Web; avantajele şi dezavantajele uitilizării
resurselor TIC.
Dintre
obiectivele proiectului amintim: comunicarea în limba maternă; comunicarea în
limbi străine; obţinerea unor competenţe de bază în ştiinţe şi tehnologii;
formarea deprinderii de a învăţa să înveţi; cultivarea spiritului de iniţiativă
şi antreprenoriat, a unor competenţe sociale şi civice; sensibilizarea şi
exprimarea culturală.
Aşadar
chiar şi profesorii care sunt captivi metodelor pedagogice clasice, vor trebui
să se familiarizeze cu noile tehnologii.
Proiectul
va avea un impact major în procesul de învatamânt, întrucât competenţele vizate
vor putea transferate şi unor profesii, care înca nu există. Într-un timp
scurt, prezenţa la catedră a unui profesor fără competenţe TIC, va fi greu de
conceput.
„Desfăşurarea
acestui program şi în judeţul Bacău, locurile fruntaşe obţinute de noi până
acum în domeniul formării IT la nivel naţional, reconfirmă performanţele
instructorilor şi formatorilor selectaţi de Ministerul Educaţiei. Datorită
lor, cadrele didactice băcăuane vor intra în categoria celor peste 4 milioane
de dascăli din lumea întreagă, care au făcut ca tehnologia să fie mai
interesantă şi mai relevantă pentru cei care învaţă.”, a declarat pentru Înainte! - Ediţie de Bacău prof. Gabriel Stan,
directorul Casei Corpului Didactic "Grigore Tabacaru".
minunat
RăspundețiȘtergere