Inaugurăm de astăzi rubrica
„Interviul lunii”, o secţiune pe care o dorim permanentizată şi prin care încercăm
să prezentăm activitatea unor băcăuani care au un cuvânt de spus în viaţa
cetăţii, în diferite domenii de activitate: cultură, educaţie, servicii,
industrie ş.a. Persoane care încearcă să aducă plus valoare şi care au reuşit
deja să promoveze pozitiv imaginea oraşului Bacău.
Astăzi un scurt interviu cu
Dragoş Dorneanu (foto), patronul agenţiei de turism "Cedra Tour" Bacău. O agenţie tânără, care
activează din anul 2009, dar care s-a făcut rapid remarcată prin dinamism. Are actualmente patru
angajaţi şi un capital în care sunt incluse multe planuri de viitor. Alegerea făcută are la bază cel puţin
câteva argumente: este o firmă 100% băcăuană (făcând astfel notă discordantă cu
piaţa de profil, dominată de societăţi cu sediul în capitală şi filiale în
majoritatea oraşelor mari), este condusă de un profesionist cu studii în
specialitate (lucru mai rar întâlnit într-o ţară unde la agricultură şi turism
se pricepe toată lumea) şi nu în ultimul rând calitatea şi diversitatea
serviciilor oferite.
Reporter: Domnule Dragoş
Dorneanu, din câte cunosc sunteţi absolvent al Facultăţii de Geografie din
cadrul Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi.
De ce nu aţi continuat linia „firească”, prin îmbrăţişarea profesiei de cadru
didactic?
Dragoş Dorneanu: În cadrul
Facultăţii de Geografie am absolvit secţia geografie – limbă franceză, profil
pe care l-am ales tocmai pentru că să-mi ofere o perspectivă a ceea ce turismul
exploatează şi foloseşte din plin: peisaje geografice, civilizaţie şi
patrimonial cultural.
R: Credeţi că formaţia de geograf v-a ajutat în viziunea dumneavoastră despre managementul
unei agenţii de turism? Cum?
D.D.:
Aşa cum am mentionat deja,
cunoştinţele mele de geografie m-au ajutat să identific şi să exploatez optim resursele
turistice existente. Ulterior am absolvit în cadrul C.N.E.P.T Bucureşti si un
curs postuniversitar de management al unei agentii de turism, curs care a avut
un rol major pentru mine, ajutându-mă foarte mult în managementul firmei.
R: Sunteţi una din puţinele
agenţii de turism din municipiu care este 100% băcăuană, nefiind legată prin
relaţii de subordonare cu Bucureştiul. Care ar fi avantajele acestui statut?
D.D.: Flexibilitate ridicată şi cunoaşterea foarte bună a turiştilor
băcăuani şi a cerinţelor acestora.
R: Există şi dezavantaje?
D.D.: Da, de ordin finaciar şi logistic. Am reuşit însă să
le depăşim.
R: Ce ne puteţi spune despre ofertele
turistice pe care le-aţi adus pe piaţă?
D.D.: Încercăm să oferim o gamă cât mai diversificată de
produse turistice, la fel ca majoritatea agentiilor de turism, dar principalul
nostru avantaj constă în calitatea serviciilor şi a cunoaşterii ofertei
turistice.
R: Ce oferte
tentante pregătiţi pentru perioada imediat următoare?
D.D.: Ne pregătim deja pentru perioada de vară prin sejururile
clasice, gen litoral şi munte, circuite turistice precum şi o bogată ofertă pentru excursii şcolare.
R: Care ar fi
planurile de viitor ale tânărului
manager Dragoş Dorneanu?
D.D.: Îmi doresc o reorientare a pieţei turistice către
cunoaşterea României în special de către generaţiile tinere şi ca atare încercam
să oferim elevilor şi studenţilor tarife şi condiţii optime, tocmai pentru că aş
vrea să arăt că şi ţara noastră are atatea şi atâtea locuri frumoase şi pline
de tradiţie, cultură şi istorie. Iar băcăuanii merită să cunoască şi să aleagă
în cunoştinţă de cauză.
R: Vă mulţumesc
pentru interviu şi vă urez mult succes în proiectele dumneavoastră de viitor!
Un interviu foarte reusit si oportun. Promovarea "resurselor" autohtone.
RăspundețiȘtergere